Om Blocket

Blocket är inte bara Sveriges tredje största sajt med över 4 miljoner unika besökare varje vecka – det är också en folkrörelse. Alltihop började i en källare 1996. Det var där, i källaren i Fjälkinge i Skåne, som idén om en marknadsplats på Internet föddes – då i regional form. Succén var snart ett faktum, marknadsplatsen expanderade och efter några år kunde den erbjuda köp- och säljannonser över hela landet.

Idag är Blocket den självklara marknadsplatsen för miljontals svenska hem – 7 av 10 svenskar har köpt och/eller sålt något på Blocket och 99% av alla svenskar känner till Blocket.

2014 uppgick värdet av alla radannonser till 467 miljarder kronor, vilket motsvarar ca 12% av svensk BNP. Sedan 2003 ingår Blocket i den norska mediekoncernen Schibsted, tillsammans med bland annat Aftonbladet, hitta.se och Svenska Dagbladet.

Fjälkinge, Skåne. Här föddes Blocket!

Blocket är unikt!

Blocket har ca 4 miljoner besökare per vecka

Det finns tusentals sajter som erbjuder exponering av olika slag. Den stora fördelen med att synas på Blocket är inte bara det faktum att sajten har miljontals besökare varje vecka – utan också att besökarna är inställda på att handla, redan från start.

Blockets besökare spenderar lång tid på sajten. Även om visiten föranleddes av ett uttalat intresse för en särskild vara, är det mycket vanligt att besökarna stannar kvar för att kolla in andra spännande produkter.

Blockets besökare är helt enkelt väldigt köpsugna – och att annonsera på en sajt med miljontals köpsugna besökare ökar direkt chanserna till försäljning. Förmodligen är det därför som 6/10 av de Blocket-varor som privatpersoner annonserar ut, är sålda redan inom en vecka.

Våra andra områden